آيا متوجه شده ايد که ما از رتبه بندي الکسا براي تجزيه و تحليل نتايج در پلتفرم خود استفاده مي کنيم؟
رتبه الکسا چيست؟
رتبه الکسا يک رتبه بندي محبوبيت جهاني وب سايت است که توسط شرکت اينترنتي الکسا که زيرمجموعه آمازون است ايجاد شده است.
الکسا از داده هاي ترافيک وب براي تهيه ليستي از محبوب ترين سايت هاي اينترنت استفاده مي کند. رتبه الکسا به شما اين امکان را مي دهد که بدانيد سايت شما در مقايسه با ساير سايت ها سئو سايت اصفهان چقدر محبوب است.ده ها ميليون سايت توسط الکسا رتبه بندي شده اند. محبوب ترين سايت داراي رتبه 1 است و کم محبوب ترين سايت در حدود 30 ميليون رتبه دارد. همچنين، سايت هايي بدون رتبه اختصاص داده شده به دليل داده هاي ناکافي وجود دارد.
رتبه الکسا چگونه تعيين مي شود؟
براي محاسبه رتبه، الکسا داده ها را از هزاران افزونه مرورگر، ويجت ها و سايت هايي با اسکريپت الکسا نصب شده جمع آوري مي کند. آنها به همه اين داده هاي جمع آوري شده به عنوان "پانل ترافيک جهاني" خود اشاره مي کنند و از آن به عنوان نمونه اي استفاده مي کنند که همه کاربران اينترنت را نشان مي دهد.رتبه الکسا با استفاده از روششناسي اختصاصي تعيين ميشود که ميانگين بازديدهاي روزانه منحصر به فرد و بازديد از صفحه هر بازديدکننده را در طول 3 ماه گذشته ترکيب ميکند.الکسا تعداد بازديدکنندگان روزانه منحصر به فرد را از تعداد کاربران پنل جهاني خود که در آن روز از يک سايت بازديد کرده اند، تخمين مي زند. بازديد از صفحه به ازاي هر بازديدکننده، ميانگين تعداد درخواستهاي URL کاربر پانل جهاني الکسا برايک وبسايت است. اگر کاربر يک URL را چندين بار در يک روز درخواست کند، به عنوان يک بازديد از صفحه حساب مي شود.بنابراين، بالاترين ترکيب ترافيک و تعامل بازديدکنندگان، رتبه # 1 را تضمين مي کند.الکسا زير دامنه ها را جدا از دامنه هاي آنها رتبه بندي نمي کند. با اين حال، آنها براي صفحاتي که در برخي از سايتهاي محبوب مانند وردپرس ميزباني ميشوند، استثنا قائل ميشوند، اگر بتوانند بهطور خودکار آنها را بهعنوان صفحه اصلي يا وبلاگ شخصي شناسايي کنند.
دقت رتبه الکسا
الکسا ادعا مي کند که از نرمال سازي داده ها براي تصحيح سوگيري ها در داده هاي خود و همچنين فيلتر کردن ترافيک غيرانساني و هرزنامه استفاده مي کند.با اين حال، دقت رتبه بندي الکسا توسط داده هاي در دسترس آنها محدود مي شود. همانطور که در سايت خود بيان مي کنند:سايت هايي با ترافيک نسبتاً کم اندازه گيري شده توسط الکسا رتبه بندي دقيقي نخواهند داشت. ما دادههاي کافي از منابع خود دريافت نميکنيم تا رتبهبنديهاي بيش از 100000 را از نظر آماري معنادار کنيم. "به عبارت ديگر، اگر دو سايت را انتخاب کنيد که مثلاً 1000000 و 3000000 رتبه بندي شده اند، اختلاف ترافيک بين آنها به اندازه اي نيست که بتوان نتيجه گيري قابل اعتمادي داشت.همچنين، سايتهايي که بيش از 100000 رتبهبندي شدهاند، به دليل تفاوتهاي ترافيکي تخميني کوچک بين آنها، احتمال بيشتري دارد که نوسانات زيادي در رتبهبندي خود تجربه کنند.قابليت اطمينان يک رتبه با عبور از #100000 و نزديک شدن به جايگاه #1 افزايش مي يابد. تفاوت در ترافيک بين اين سايت ها بسيار بيشتر است که بالا رفتن از نردبان را در انتهاي اين رتبه بندي نيز دشوارتر مي کند.براي رتبه دقيق تر، مي توانيد معيارهاي سايت خود را با نصب اسکريپت الکسا روي آن تأييد کنيد. به اين ترتيب الکسا به جاي تخمين معيارها مستقيماً آن را اندازه گيري مي کند.
ارزش رتبه الکسا چقدر است؟
در اينجا چند راه وجود دارد که رتبه الکسا مي تواند براي کسب و کار شما مفيد باشد:
1. مقايسه وب سايت خود با رقبا. شما مي توانيد بررسي کنيد که در جايگاه خود در برابر رقباي خود کجا ايستاده ايد. ببينيد رقباي شما چقدر ترافيک دريافت مي کنند، چگونه مخاطبان شما با هم همپوشاني دارند. استراتژي کلمات کليدي آنها را تجزيه و تحليل کنيد. همه اينها ممکن است به شما ايده هاي جديدي براي بهبود يا هدفي براي دنبال کردن بدهد.
2. فرصت هاي کلمات کليدي SEO را پيدا کنيد. الکسا همراه با رتبه بندي، ابزارهايي براي بهينه سازي سئو ارائه مي دهد. به عنوان مثال، تجزيه و تحليل کلمات کليدي که ترافيک را به سمت رقباي شما هدايت مي کنند، اما شما از آنها استفاده نمي کنيد، کلمات کليدي را براي تمرکز بيشتر روي کلمات کليدي مناسب و مرتبط با خريد و غيره پيشنهاد مي کند. مطمئناً مي توانيد با استفاده از اين ابزارها ترافيک خود را از جستجوي ارگانيک افزايش دهيد.
3. پتانسيل تجاري يک وب سايت را تعيين کنيد. سايت هاي باکيفيت را براي کمپين هاي آگاهي از برند خود بيابيد و شناسايي کنيد. بررسي رتبه الکساي سايت يک qui است.
روشي براي فيلتر کردن سايت ها بر اساس محبوبيت و اجتناب از آنهايي که ترافيک و تعامل کم دارند. با بررسي آمار ترافيک، معيارهاي تعامل و جمعيت شناسي مخاطبان، تخمين بزنيد که تبليغات شما در آن سايت چقدر ارزش دارد.
4. فرصت هايي براي مشارکت هاي ارزشمند با اينفلوئنسرها پيدا کنيد. اگر از اينفلوئنسر مارکتينگ در کسب و کار خود استفاده مي کنيد، در مراحل اوليه فرآيند جستجو، مي توان از رتبه الکسا براي شناسايي اينفلوئنسرهاي تثبيت شده که مي توانند توجه مخاطبان خود را جلب کرده و آن را حفظ کنند، استفاده کرد.
5. وبلاگ هايي را براي انتشار مطالب خود پيدا کنيد. با انتشار مقالات خود به عنوان مهمان در سايت هاي ديگري که مخاطبان شما از آنها بازديد مي کنند، ترافيک خود را افزايش دهيد. الکسا سايت هايي را با موضوعات مشابه و مخاطبين همپوشاني به شما نشان مي دهد. از رتبه بندي الکسا براي انتخاب محبوب ترين ها استفاده کنيد.
توجه Insight چگونه از رتبه الکسا در تجزيه و تحليل نتايج استفاده مي کند؟
در پلتفرم Attention Insight در کنار يک نقشه حرارتي در تجزيه و تحليل طراحي، امتياز وضوح طرح شما را که توسط الگوريتمهاي هوش مصنوعي تخمين زده ميشود، ارائه ميکنيم. اين نشان ميدهد که طراحي شما چقدر واضح است: آيا مملو از عناصر، رنگهاي متضاد يا تميز و شفاف است. هر چه امتياز بالاتر باشد، طراحي تميزتر به نظر مي رسد.درست در زير، نمودار رتبه سايت هاي الکسا وجود دارد که وضوح طراحي شما را با استانداردهاي صنعتي شما مقايسه مي کند. اين نشان مي دهد که طراحي شما از نظر وضوح در مقايسه با 170 سايت برتر الکسا در يک دسته بندي خاص در چه رتبه اي قرار مي گيرد.اين 170 سايت الکسا با بهترين رتبه را در همان دسته طراحي شما مي گيرد و آنها را بر اساس نمره وضوح در 10 گروه گروه بندي مي کند. مي توانيد ببينيد چند درصد از آن سايت ها داراي امتياز وضوح 100-90? هستند، چند درصد در گروه نمره وضوح 90-80? و غيره قرار مي گيرند.مهمتر از همه، شما مي بينيد که طرح شما به کدام گروه تعلق دارد. چه امتياز شفافيت بهتري نسبت به سايتهاي الکسا با بهترين رتبه داشته باشد يا جايي در انتهاي سايت دنبال شود.
https://www.yelp.ca/user_details?userid=sDTNoXZMMYqovZa5LJ_FQw |